Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку першої групи відповідно до положень ПКУ звільнені від обов'язку застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні господарської діяльності. Тобто зазначена категорія ФОП, яка здійснює виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадить господарську діяльність з надання побутових послуг населенню, не використовує працю найманих осіб, з 01 січня 2022 року не застосовує РРО/ПРРО та не веде облік товарних запасів. Про нагадує пресслужба Державної податкової служби України.
Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку другої, третьої та четвертої груп згідно з вимогами ПКУ з 01 січня 2022 року зобов'язані застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахункових операцій незалежно від виду діяльності та обсягу доходу.
При цьому ФОП - платники єдиного податку, що здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, а також платники єдиного податку, які зареєстровані платниками ПДВ, зобов'язані вести облік товарних запасів, відповідно до вимог Порядку №496.
У ДПС звертають увагу платників податків, що Постановою №1359 внесено зміни до Постанови №1336, які визначають, що підприємці - платники єдиного податку, що провадять роздрібну торгівлю на території села мають право здійснювати розрахунки без застосування РРО/ПРРО, але з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, крім випадків:
***
Минулого тижня ми розповідали про Перелік спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями, після одержання яких жінки беруться на військовий облік, який був затверджений наказом Міноборони від 11.10.2021 р. № 313 та набрав чинності 17.12.2021 р.
У Міноборони наголосили: процес взяття на військовий облік жінок, визначений законом, проводитиметься територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки поступово, відповідно до готовності нормативно-правової бази, з урахуванням особливостей перехідного періоду. Впродовж 2021-2022 років у Збройних силах України буде приведено у відповідність нормативно-правові акти та розроблено організаційно-розпорядчі документи щодо особливостей взяття на військовий облік жінок. До кінця 2022 року у Генеральному штабі Збройних Сил України буде проведено аналіз змін кількості військовозобов'язаних-жінок, що перебувають на військовому обліку.
Своєю чергою, Головнокомандувач ЗС України генерал-лейтенант Валерій Залужний повідомив, що не йдеться про призов чи обов'язкову мобілізацію жінок до війська, як про це вже заявляють деякі ЗМІ. «Протягом наступного року всі процедури будуть відкалібровані таким чином, щоб для наших співгромадянок, чиї спеціальності є в переліку для військового обліку, та їхніх роботодавців процес постановки на облік був максимально комфортним… На навчання жінки будуть виїжджати винятково за бажанням», - сказав В. Залужний.
У Головному управлінні розвідки Міноборони вказали, що взяття на військовий облік - це не призов на службу. На життя українок ці законодавчі зміни зараз не вплинуть, а до кінця 2022 року може постати необхідність стати на облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем проживання. Протягом 2022 року не варто очікувати якихось проблем. У подальшому за ухилення від військового обліку, як і для чоловіків, після попередження з територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, передбачено штрафи.
При цьому військовому обліку підлягають усі жінки у віці від 18 до 60 років, які мають спеціальність та/або професію, споріднену з відповідною військово-обліковою спеціальністю, визначеною в переліку, затвердженому Міністерством оборони України, та придатні до проходження військової служби за станом здоров'я та віком.
Якщо проаналізувати норми чинного законодавства, то варто зауважити ще кілька важливих нюансів. Так, ухилення від постановки на військовий облік тягне за собою накладення штрафів у розмірах 850-1700 гривень - на відповідну особу. Штраф у 5100-8500 гривень загрожує роботодавцю військовозобов'язаного, який ухиляється від обліку.
Якщо жінка, яка має відповідні професію, вік та стан здоров'я, діє як ФОП, працює за цивільно-правовим договором чи перебуває у стані домогосподарки, то це не впливає на необхідність стати на військовий облік.
***
На адресу ДПС надходять численні скарги громадян щодо порушень порядку проведення розрахунків при продажу технічно складних побутових товарів. Про це інформує пресслужба Державної податкової служби України.
За словами податківців, при продажу товарів покупці погоджуються на переказ коштів зі свого карткового рахунку на картковий рахунок фізичної особи, а не на рахунок фізичної особи - підприємця. Здебільшого продавці, які використовують таку схему продажу, не зареєстровані суб'єктами господарювання у встановленому порядку. При цьому покупець не отримує фіскальний чек, втрачає гарантію на товар та й взагалі ризикує не отримати його. Водночас таке явище негативно впливає на стан наповнення державного бюджету.
ДПС звертається з проханням до громадян уникати пропозицій продавців щодо оплати товарів на карткові рахунки фізичних осіб та вимагати від продавців фіскальні чеки при купівлі товарів. Фіскальний чек, кажуть у ДПС, - це запорука отримання якісного, безпечного та сертифікованого товару, виконання продавцем гарантійних зобов'язань, а також сплати усіх належних податків до державної скарбниці.
***
ГУ ДПС у Вінницькій області повідомило платникам податків, що при здійсненні діяльності у 2022 році слід ураховувати, що із 1 січня 2022 року відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» розмір мінімальної зарплати становить 6500 грн.
Отже, обсяг доходу платників єдиного податку у 2022 році не повинен перевищувати:
Податківці також повідомили, що якщо підприємець перевищить встановлений розмір доходу, то з наступного кварталу за заявою він переходить на застосування іншої групи єдиного податку або на загальну систему оподаткування. При цьому до суми перевищення вищезазначеного доходу застосовується ставка 15%.
***
Податківці відповіли на актуальне питання, чи зобов'язані ФОП - платник ЄП 2 - 4 груп вести облік товарних запасів та підтверджувати їх походження первинними документами.
Вони відсилають до п. 12 ст. 3 Закону про РРО, який вимагає від суб'єктів господарювання, які проводять розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати контролюючим органам на початок перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб'єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів, які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).
Однак такі вимоги не поширюються на ФОП - ЄП, які не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які реалізують технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту, а також ліків та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Джерело: роз'яснення ДПС із категорії 109.02 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.tax.gov.ua). Діє із 01.01.2022 року.
***
На сьогоднішній день багато роботодавців зацікавлені в контролі за поведінкою працівника на робочому місці. Роботодавців вважають це необхідним, для того, щоб виключити несумлінне виконання службових обов'язків працівником чи неправомірне використання ним майна роботодавця в особистих цілях. Також, роботодавці використовують відео зйомку і як доказ дисциплінарних порушень з боку працівника. Більшість роботодавців переконані, що приватне життя їх працівників закінчується з того моменту, як вони переступлять поріг свого робочого кабінету, однак, це не так, переконує Координаційний центр з надання правової допомоги.
Згідно з постановою Європейського суду із прав людини від 24 червня 2004 р. кожна людина має свою особисту зону інтересів, що є недоторканною навіть у робочий час. Відповідно до положень Конституції України, ніхто не може зазнавати втручання в його особисте й сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України; не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Отже, відеозйомка працівника на робочому місці є обробкою персональних даних такого працівника, тобто відомостей про працівника, якого конкретно зображено на відеозйомці. Тобто, щоб відеозйомка на робочому місці була законною, вона повинна відбуватися за письмовою згодою конкретного працівника, адже в іншому випадку її здійснення незаконне.
Для того, щоб встановити відеонагляд, роботодавцю необхідно:
- прийняти наказ про організацію відеоспостереження. З таким наказом потрібно ознайомити всіх працівників, таким чином поінформувати про відеоспостереження;
- включити пункт у Правила внутрішнього трудового розпорядку про функціонування системи відеоспостереження;
- у приміщенні, у якому проводиться відеоспостереження, повинні бути попереджуючі таблички на видному місці;
- працівники, що обслуговують систему відеоспостереження, в обов'язковому порядку повинні бути ознайомленні з розробленим роботодавцем Положенням про захист персональних даних, щоб уникнути розголошення персональної інформації про співробітників.
У Центрі зазначають, що приховане відеоспостереження можуть проводити тільки правоохоронні органи, з дозволу суду. Згідно із законодавством України, за використання негласних технічних засобів інформації існує кримінальна відповідальність.
***
Із 24 грудня 2021 року діє наказ Мінфіну від 23.07.2021 р. № 417, яким затверджено Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів. Про це інформує ГУ ДПС у Сумській області.
Серед основних положень документу, зокрема:
- визначена процедура зарахування у рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повернення платникам, на яких згідно із Законом № 2464 покладений обов'язок нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ, надміру та/або помилково сплачених коштів ЄСВ, в т. ч. тих, які сплачені через єдиний рахунок;
- передбачене чітке розмежування обов'язків, покладених на структурні підрозділи ДПС, ПФУ та/або фонди загальнообов'язкового державного соцстрахування, визначені терміни виконання цих обов'язків;
***
Регіональні податкові органи та органи Казначейства розпочали публікувати нові реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевих бюджетів, які діятимуть з 1 січня 2022 року.
В ГУ ДПС у Миколаївській області звертають увагу, що перелік нових бюджетних рахунків однаковий для всіх територіальних громад Миколаївської області.
Для комплексу заходів із забезпечення Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць територіальних громад із 01.01.2022 р. будуть закриті усі бюджетні рахунки для зарахування податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету по Інгульському (1402), Заводському (1404) та Корабельному (1405) районах міста.
Тому із 01.01.2022 р. усіма платниками Миколаївської міської територіальної громади необхідно використовувати бюджетні рахунки відкриті по Центральній ДПІ, яку визначено як базову ДПІ для Миколаївської міської ОТГ (м. Миколаєва)
Кошти, сплачені платниками на старі бюджетні рахунки, з 1 січня 2022 року не будуть зараховуватися Казначейством до бюджету та повертатимуться платникам як нез'ясовані платежі.
Зважайте, що регламент казначейських платежів в новорічний період передбачає, що зараховуватимуть надходжень до бюджетів усіх рівнів та інших платежів на рахунки, відкриті в Казначействі, які надійдуть через СЕП НБУ у період з 1 січня до 3 січня 2022 року (включно), датою банківського дня 4 січня 2022 року.
Тому фактично на нові бюджетні рахунки кошти почнуть зараховувати із 4 січня 2022 року.
***
Із 1 січня 2022 року стартує кампанія із декларування доходів фізосіб за 2021 рік.
Треба відзначити, що податкову декларацію про майновий стан і доходи подають з 1 січня 2022 року в редакції Наказу Мінфіну від 17.12.2020 р. № 783.
Цим наказом оновили форму податкової декларації про майновий стан і доходи та інструкції з її заповнення.
У додатках до форми декларації затверджені нові додатки:
- Розрахунок сум нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (додаток ЄСВ 1);
- Розрахунок сум добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті (додаток ЄСВ 2);
- Розрахунок збільшення або зменшення сум зобов'язань з єдиного внеску за результатами проведеної документальної перевірки (додаток ЄСВ 3);
- Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, визначених з частини прибутку контрольованої іноземної компанії (додаток КІК).
***
ДПС розмістила покрокову відеоінструкцію, де пояснює завантаження та встановлення програмного забезпечення ПРРО Каса.
На сайті Податкової служби розміщено банер "Програмні РРО" з інформацією про ПРРО та дистрибутиви безкоштовного програмного РРО від ДПС - ПРРО Каса.
Цей розділ містить посилання на завантаження архіву з програмним забезпеченням для операційних систем Android та Windows та інформацію про вміст та призначення інших архівних файлів.
Також в керівництві користувача зазначений шлях розміщення електронного ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа касира для використання ПРРО Каса для Android.
У випадку із програмним забезпечення для Windows для входу в ПРРО Каса потрібно обрати теку, де розміщено електронний ключ та кваліфікований сертифікат відкритого ключа касира та ввести пароль до нього.
***
Кабінет Міністрів України постановою від 28 грудня 2021 р. № 1392 вніс зміни до власної постанови від 17 червня 2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу». До назви останньої додалося «…укладення гіг-контракту». Тобто надалі повідомляти податківців треба не лише про прийняття працівника на роботу, а й про укладення гіг-контракту в рамках ДіяСіті. Причина - норми Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».
Оновлена версія Постанови № 413 передбачає, що повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом ДіяСіті до територіальних органів ДПС за місцем обліку їх як платника ЄСВ до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента ДіяСіті засобами електронного зв'язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.
***
ДПС сформовано план-графік документальних перевірок на 2022 рік, який 24.12.2021 р. розміщено на вебпорталі ДПС. Всього до плану-графіка на 2022 рік включено 4,7 тис. ризикових суб'єктів господарювання - юридичних осіб. Про це інформує пресслужба Державної податкової служби України.
Всі відібрані до плану-графіка підприємства мають критерії ризику від провадження платниками податків господарської діяльності. При цьому 2,3 тис. СГ (49%) мають 3 та більше ризиків несплати податків високого ступеня.
Зокрема, для перевірок відібрані підприємства, що мають такі ризики:
Ознайомитися з планом-графіком проведення перевірок на 2022 рік можна на вебпорталі ДПС.
Починаючи із 01.01.2022 року діятиме Закон № 1914, який скоригував, зокрема, й строки формування податкового кредиту за зареєстрованими ПН/РК.
Тож податківці відповіли, упродовж якого часу можна віднести сум ПДВ до податкового кредиту на підставі ПН/РК?
Якщо своєчасно зареєстровано в ЄРПН - упродовж 365 календарних днів з дати складання ПН/РК.
Коли несвоєчасно зареєстровано в ЄРПН - упродовж 365 календарних днів з дати складання ПН/РК, але не раніше дати їх реєстрації.
Якщо платниками податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, ПН/РК, зареєстровані в ЄРПН, не включені до податкового кредиту протягом періоду 365 календарних днів з дати складення таких ПН/РК у зв'язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, то право на включення таких сум до податкового кредиту виникає у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсацій.
Cуми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, які зареєстровані в ЄРПН та які до 01.01.2022 року упродовж 1095 календарних днів з дати їх складення не були включені до податкового кредиту, включаються до податкового кредиту протягом 365 календарних днів з 01.01.2022 року, але не пізніше 1095 календарних днів з дати складення таких ПН/РК.
Платники податку, які застосовують касовий метод, суми податку, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН, та не включені до податкового кредиту у зв'язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсації вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) або надання інших видів компенсації вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не більше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсації.
***
Податківці нагадують, що ФОП - платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, при проведенні розрахунків з використанням талонів, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, РРО та/або ПРРО та РК не застосовують.
В роз'ясненні ДПС із категорії 109.03 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.tax.gov.ua) відсилають до:
- п. 296.10 ПКУ, за яким РРО та/або програмні РРО не застосовують платники єдиного податку першої групи;
- п. 4 ст. 9 Закону № 265, за яким РРО та/або ПРРО та РК не застосовують, зокрема, при продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю.
Документ для регулярних пасажирських перевезень для пасажира - квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду - посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надають пільгу), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронний квиток та документи для пільгового проїзду (ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 р. № 2344-III).
Типові форми квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування затверджені наказом Мінтранспорту від 25.05.2006 р. № 503.
***
***
Кабінет Міністрів України постановою від 29 грудня 2021 р. № 1422 вніс зміни до своєї постанови від 9 грудня 2021 р. № 1272, яка стосується надання допомоги в рамках програми «єПідтримка».
Зокрема, уряд уповноважив Міністерство цифрової трансформації блокувати участь у програмі «єПідтримка» суб'єктів господарювання в разі порушення умов програми.
Так, у разі отримання інформації, зокрема від правоохоронних органів, про порушення суб'єктом господарювання умов, визначених Порядком № 1272, Мінцифри блокує участь у програмі «єПідтримка» таких суб'єктів господарювання.
Також передбачили, що поточний рахунок із спеціальним режимом використання для зарахування допомоги закривається банком:
- без заяви отримувача допомоги через чотири місяці з дня зарахування допомоги;
- за заявою отримувача допомоги в будь-який час за умови відсутності коштів на рахунку;
- за ініціативою банку через чотири місяці з дня відкриття отримувачем допомоги поточного рахунка за умови, якщо кошти на рахунок протягом зазначеного періоду не надходили.
***
Податківці ГУ ДПС у Львівській області зазначили: за порушення термінів здавання готівкової виручки торговельними підприємствами всіх форм власності, установлених Положенням № 148, яке призводить до перевищення встановлених лімітів у касах, до посадових осіб, відповідальних за здавання виручки, чинним законодавством передбачено адміністративний штраф у розмірах, визначених ст. 164-4 КпАП.
Згідно з ч. 1 ст. 164-4 КпАП здавання виторгу торговельними підприємствами всіх форм власності, що здійснюють реалізацію товарів за готівку, з порушенням термінів, установлених правилами розрахунків і ведення касових операцій, - тягне за собою накладення штрафу на осіб, відповідальних за здавання виторгу, від 17 до 88 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 289 грн до 1496 грн).
Ті самі дії, вчинені особою повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення за порушення, передбачене ч. 1 ст. 164-4 КпАП, - тягнуть за собою накладення штрафу від 43 до 175 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 731 грн до 2975 грн).
Джерело: ІПК ГУ ДПС у Львівській області від 12.11.2021 р. № 4317/ІПК/13-01-07-09-10
***
Із 1 січня 2022 рокі діють зміни в Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Їх внесено наказом Мінфіну від 08.12.2021 р. № 647.
Визначено, що надміру зараховані кошти - сума коштів, що становить позитивну різницю між сумою фактично сплачених коштів та сумою коштів, яку повинен сплатити до відповідного бюджету платник платежів (зборів), що визначені відповідним законодавством (крім платежів (зборів), контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС та органи Держмитслужби), для повного виконання покладеного на нього грошового зобов'язання.
Тепер у процесі повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів (крім податків, зборів, пені та платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС та органи Держмитслужби):
- застосовується система дистанційного обслуговування "Клієнт казначейства - Казначейство" (далі - система Казначейства) з використанням засобів криптографічного захисту інформації Казначейства;
- між органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, органами, які ведуть облік заборгованості в розрізі позичальників, місцевими фінансовими органами, Казначейством та головними управліннями Державної казначейської служби здійснюється обмін електронними документами із застосуванням кваліфікованих електронних підписів та печатки.
Передбачено, що заява про повернення коштів з бюджету судового збору, за виключенням помилково зарахованого, складають із обов'язковим зазначенням інформації, наведеної в абзаці 8 п. 5 розділу І Порядку № 787, і номера судового рішення та подається платником до відповідного головного управління Казначейства, Казначейства із оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету, копією судового рішення, засвідченою належним чином.
При поданні платником заяви про повернення коштів з бюджету в електронній формі одночасно подають скановану копію з обов'язковим накладанням електронного підпису платника: документа на переказ або електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету, судового рішення, засвідченого належним чином (у разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого), довіреності на отримання коштів довіреною особою, засвідченої згідно з вимогами Цивільного кодексу України, паспорта довіреної особи (у разі повернення коштів довіреній особі).
Додатково наказом Мінфіну від 28.12.2021 р. № 716 передбачено, що за відсутності у фізичних осіб рахунків у банках, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, сплачених фізичними особами, проводиться у готівковій формі відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені, затвердженого наказом Мінфіну від 11.02.2019 р. № 60.
***
Із 1 січня 2021 року діє більшість норм податкових новацій, передбачених Законом України від 30.11.2021 р. № 1914-IX, зокрема, в частині ПДВ. Про це інформують в ГУ ДПС у Сумській області.
Тож платникам ПДВ треба зважати, що:
- змінено строки по включенню до податкового кредиту зареєстрованих ПН до 365 календарних днів;
- тимчасово до 01.01.2026 року запроваджується касовий метод обрахунку для постачання електроенергії;
- поширено касовий метод також на постачання житлово-комунальних послуг, в межах яких нараховують плату за абонентське обслуговування;
- приведено у відповідність коди УКТ ЗЕД до нової редакції Митного тарифу України;
- звільнено від ПДВ друге та наступне постачання тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені максимальні роздрібні ціни;
- продовжено до 01.01.2025 року пільги щодо розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання.
***
Департамент митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД ДМС України листом від 24.12.2021 р. № 15-03/1695 повідомив, що у 2022 році "вхідна ціна" на одяг, що використовувався (товарна підкатегорія УКТЗЕД 6309 00 00 20), відповідно до:
- Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони та Додатка I-B до неї складе 18 евро за кг;
- Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії -; 8,24 евро за кг.
***
У застосунку Дія з'явилася нова послуга - сповіщення про зміну та перевірку кредитної історії. Перевірка історії - обов'язкова процедура при оформленні кредитів. Тепер, коли на вас візьмуть кредит або перевірятимуть вашу історію, ви отримаєте пуш. Функція працює за замовчуванням, оновлювати застосунок не потрібно. Про це повідомили у Мінцифри.
«Цифровізація допомагає захищати українців від шахрайства. Запускаючи сповіщення про зміну та перевірку кредитної історії в Дії, ми допоможемо людям вчасно дізнаватися про подібні ситуації, зупиняти їх та зберігати кошти. Це послуга турботи про людей. Уже сьогодні всі користувачі Дії автоматично отримають доступ до послуги», - зазначив віце-прем'єр-міністр - міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Якщо в Дії приходить пуш-повідомлення, що на вас взяли новий кредит, а ви його не відкривали, то можна одразу із застосунку перейти за посиланням до Українського бюро кредитних історій та написати скаргу. А якщо побачите сповіщення, що банк, наприклад, перевіряє вашу кредитну історію, щоб відкрити новий кредит, ви зможете швидко зреагувати та зв'язатися з установою для з'ясування деталей.
Послугу Мінцифри впроваджує разом з Українським бюро кредитних історій. Це установа, яка займається збором, зберіганням, обробкою і наданням кредитних історій. У нього є вся інформація про позичальників від банків, страхових компаній, лізингових компаній, кредитних спілок та інших фінансових інститутів.
***
У податковому відомстві зауважують - добровільна сплата єдиного внеску для фізичних осіб - підприємців, в тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, чинним законодавством не передбачена.
Тож обчислення і сплату ЄСВ за працівників-ФОПів здійснюють саме роботодавці.
Найманий працівник - підприємець має можливість самостійно провести сплату ЄСВ лише у разі, якщо роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску.
Ті ж ФОПи, що таки сплачували ЄСВ раніше, можуть повернути його у загальному порядку.
***
Наказом Мінфіну від 13.12.2021 р. № 662 скориговано норми Порядку обліку платників податків і зборів. Він діє із 01.01.2022 року.
1. Облік платників податків буде вестись з визначенням щодо кожного платника податків:
- територіального органу ДПС, який є контролюючим органом за основним місцем обліку платника податків;
- державної податкової інспекції, яка є структурним підрозділом контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків;
- коду території територіальної громади згідно з третім рівнем Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (далі - КАТОТТГ), що відповідає місцезнаходженню (місцю проживання) платника податків.
У відповідності до цих норм ДПС доручено упродовж січня-лютого 2022 року забезпечити ведення обліку платників податків.
2. Визначається порядок взяття на облік особи-нерезидента, яка постачає на митній території України фізичним особам електронні послуги.
3. Прописано, що постійні представництва нерезидентів, які були зареєстровані платниками податку на прибуток підприємств у періодах до 1 січня 2021 року, залишаються платниками цього податку до реєстрації як платниками податку на прибуток підприємств відповідних нерезидентів. Зняття ознаки платника податку на прибуток стосовно постійного представництва нерезидента проводиться після реєстрації нерезидента платником податку на прибуток. Подавати постійному представництву заяву про зняття такої ознаки не треба.
4. Для перевірки, уточнення або внесення змін до відомостей про платника податків можуть використовуватись дані, розміщені на офіційних вебпорталах держорганів, торгових та/або комерційних реєстрів компетентних органів держави, резидентом якої є платник податків - іноземна компанія, організація, а також на власних вебпорталах платника податків.
5. За потреби платник податків може отримати дублікат або копію довідки за формою № 34-ОПП, подавши запит:
- за формою № 34-ОПН;
- до будь-якого контролюючого органу або державної податкової інспекції;
- в один із таких способів: особисто платником податків або представником, уповноваженою на це особою; поштою; через електронний кабінет в електронній формі.
6. Уточнені процедури зміни контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, території територіальної громади або ДПІ обслуговування.
7. У формі № 20-ОПП у розділі 3 слова "Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ" замінили словами "Територія територіальної громади", слова "Код за КОАТУУ" - словами "Код КАТОТТГ". Також графи 6 - 7 "Територія територіальної громади, де знаходиться об'єкт оподаткування" форми № 20-ОПП заповнюють відповідно до КАТОТТГ, що розміщений на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України.
***
Пусть наша информационная поддержка способствует вашему процветанию и благополучию.
Всегда рады Вам помочь ( (061) 212-05-81; 224-24-29; 212-00-97
С наилучшими пожеланиями ПП «Аудиторская фирма «Синтез-Аудит-Финанс» .
До уваги наших клієнтів !
Тепер Ви маєте можливість знайомитися з новинами податкового законодавства, а також іншою довідковою інформацією на нашому сайті:
saf-audit. com. ua